FEATURE | TIE UP

Translated By DeepL

YAHOO! I looked up SABRE in the

YAHOO! I looked up SABRE in the

SABRE is an eyewear brand born in California in 2007. Its original items, which are distinctly different from others, are loved by people with a sense of style who have their own ideas about fashion. However, the brand's strength is not limited to design. The backbone of the brand, of course, and even the detailed workmanship of each item are all appealing in their own right. This time, we asked comedian "Knights" to investigate such "Saber" products.

  • Illustration_Hisayuki Hiranuma
  • Text_Knights (Japanese)MASEKI GEINOSHA)
  • Edit_Yuichiro Tsuji

FAIRLANE
天地幅を若干抑え気味に設定し、緩くスクエア型のアウトラインになるように設計されたフレーム。フロントからアームにかけて幅広のメタルを使用しているのが最大の特徴。テンプルはフィニッシュにかけて細身にデザインし、スマートな仕上がりにすることで全体のバランスを取っている。¥13,000+TAX(ONLINE STORE)

COUGAR
通常、平面的なカッティングがなされるフレームに、あえて立体的なカットを施したアイテム。程よく光沢のあるアセテート素材を使用し、光によってその立体感が映し出される。質感と造形美を最大限に生かすため、余計なデザインは排除。スタンダードながら、さりげないこだわりが光る一本。¥12,000+TAX(ONLINE STORE)

SWINGER
ヒトが目で見ることができる光の中で、もっとも波長が短くエネルギーの強いブルーライトを30%カットするレンズを採用した目に優しい一本。ノーズパッドにはチタンを使用し、高級感と落ち着きのある仕上がりに。スーツスタイルや力の抜けたナードな着こなしとの相性も抜群。¥12,000+TAX(ONLINE STORE)