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The future of ASICS is examined through the Tokyo 2025 World Championships in Athletics.
The future of ASICS.
Tokyo 25 | World Athletics Championships

The future of ASICS is examined through the Tokyo 2025 World Championships in Athletics.

The Tokyo 2025 World Championships in Athletics opened on September 13 and closed on September 21, bringing together top athletes from around the world. One of the brands that attracted the most attention at this world-class event was ASICS. The brand has been supporting the performance of many athletes with its high functionality, and recently it has become popular in the lifestyle scene as well. We explored the future of ASICS.

機能価値、情緒価値、未来価値、3つの価値を軸にしたコンテンツ。

―今回の世界陸上に関連して最も注力している取り組みを教えてください。

Fukuda: 昨今〈アシックス〉はブランド体験価値の向上を目指しています。製品の機能性、快適性を示す機能価値、体験を通して共感したり感じたりする情緒価値、社会貢献的な未来価値といった3つの価値を軸にコンテンツを設計することが多いです。

今回の世界陸上では国立競技場の外周で「ASICS METASPEED EXPERIENCE」というコンテンツを提供しております。こちらでは、METASPEEDシリーズの歴史や進化の過程を紹介するとともに、最新モデルの「METASPEED RAY」の軽さを実際に体感できるコンテンツをご用意しました。〈アシックス〉が誇る「アシックススポーツ工学研究所」のテクノロジーを搭載したシューズを通じて、機能価値を体験していただける内容となっています。

また国立競技場内では「OneASICS」のメンバーの方を対象に、マラソンランナーの川内優輝選手、卓球元日本代表の石川佳純さん、フェンシング日本代表の江村美咲選手、車いすバスケットボールの鳥海連志選手といった方々をお呼びして、一般の皆さんと言葉や経験、文化、障がいの有無を違いを超えて、ひとつのバトンをつなぐ「Move with athletes」を開催しました。

こちらは先々の自分のカラダを動かす環境など未来価値を考えていただける設計のコンテンツとなっています。

「ASICS METASPEED EXPERIENCE」ではMETASPEED シリーズの歴史や進化過程を確認できることに加えて最新モデルのMETASPEED RAYの軽さを体感できました。

INFORMATION

Japan Association of Athletics Federations

Official Site

ASICS

Official Site

The Everyday Escape" campaign

ASICS will launch a brand campaign "The Everyday Escape" for World Mental Health Day on Friday, October 10. The campaign is based on a study conducted at King's College, University of London, which found that moving the body for just 15 minutes and 9 seconds has a positive effect on the mind. The special website offers various tips on how to refresh your body through physical exercise. 〜You don't have to go far to get moving for 15 minutes and you will feel lighter. ~ "The World's Most Active People" (Japanese only)

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