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The future of ASICS is examined through the Tokyo 2025 World Championships in Athletics.
The future of ASICS.
Tokyo 25 | World Athletics Championships

The future of ASICS is examined through the Tokyo 2025 World Championships in Athletics.

The Tokyo 2025 World Championships in Athletics opened on September 13 and closed on September 21, bringing together top athletes from around the world. One of the brands that attracted the most attention at this world-class event was ASICS. The brand has been supporting the performance of many athletes with its high functionality, and recently it has become popular in the lifestyle scene as well. We explored the future of ASICS.

快適性と感性に響くデザインを両立すること。

―スポーツウェアにおけるデザイントレンドが大きく変わろうとするなか、〈アシックス〉はどのようなスタイルを目指していますか?

Fukuda: 〈アシックス〉としてはファッションのトレンドの変化に対応する際も、スポーツスタイルの部分でも先ほど述べました機能価値、情緒価値、そして未来価値を備えることを忘れることなく、プロダクトの展開を進めていきます。

―近年の〈アシックス〉は性能面のみならず、デザイン面においても大きな変化を感じられます。〈アシックス〉が、ここまで変化できた要因は何だったのでしょうか?

Fukuda: 私たちのデザインが変化した要因のひとつが2019年にスタートしたスポーツスタイルの存在だと思います。「〈アシックス〉=競技用の高機能スポーツシューズ」というイメージであったので、ライフスタイルでの存在感が限定的でした。

スポーツを日常で感じることができるアスレジャーというトレンドが登場したという背景に対応しようとしたときに、ブランドのミッションとバリュー、ビジョンを再定義して展開を始めました。

私たちは「アシックススポーツ工学研究所」のテクノロジーをライフスタイルに落とし込んで、快適性と感性に響くデザインを両立を実現しました。こうした一連の取り組みがブランドのデザイン、イメージの変化へと繋がっていったのだと思います。

―ランニングシューズとして人気を博していた「GEL-KAYANO14」のようなプロダクトが、現代にマッチしたカラーやマテリアルミックスで最旬の存在として評価されたのは、とても興味深いです。

Fukuda: 最新のGEL-KAYANOはランニングシューズとして高い評価を得ていますし、GEL-KAYANOのアーカイブモデルは、ファッションアイコンとしてポピュラーな存在となっています。〈アシックス〉が伝えたい価値がここでも体現されているのだと思います。機能的価値、情緒的価値を伝えられており、今後スポーツスタイルとしてヘリテージやテクノロジーを未来に繋げるられるような活動を行なっていきます

―最後に〈アシックス〉ファンとフイナム読者にメッセージがありましたらお願いいたします。

Fukuda: 今秋から新たなブランドキャンペーンがスタートします。〈アシックス〉がどのようなブランドであるかを理解できるキャンペーンだと思いますので、ぜひご注目ください。

INFORMATION

Japan Association of Athletics Federations

Official Site

ASICS

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The Everyday Escape" campaign

ASICS will launch a brand campaign "The Everyday Escape" for World Mental Health Day on Friday, October 10. The campaign is based on a study conducted at King's College, University of London, which found that moving the body for just 15 minutes and 9 seconds has a positive effect on the mind. The special website offers various tips on how to refresh your body through physical exercise. 〜You don't have to go far to get moving for 15 minutes and you will feel lighter. ~ "The World's Most Active People" (Japanese only)

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